Varför SMSavisering.se?

SMSavisering.se skall göra nytta! Det skall finnas en poäng med att använda sig av systemet. Detta är vårt mål.

Nyttan kan antingen bestå av god service mot kunder eller i sparandet av reda pengar.

Nyttan ligger också i en vinst för miljön, -men mer om det senare.


SMSavisering.se sparar pengar och hjälper dig att få in kunderna i tid!

Genom att skicka en påminnelse via SMS till kunden dagen innan ett besök (eller när det passar kunden) ökar chansen markant att denna dyker upp i tid och därmed går den tiden inte förlorad för dig som företagare!

Tre korta exempel:

1: Vid en snittförlust* på uteblivet besök om 900 kr sparar ditt företag 700 kr i månaden om bara en av två kommer som annars skulle missat sitt besök den månaden. Du sparar 8 400 kr om året inklusive moms. Detta är efter vi räknat bort prenumerationsavgift och ca 50 st SMS.

2: Vid en snittförlust* på uteblivet besök om 1 000 kr sparar ditt företag 1 800 kr i månaden om bara två av fyra kommer som annars skulle missat sitt besök den månaden. Du sparar 21 600 kr om året inklusive moms. Detta är också efter vi räknat bort prenumerationsavgift och ca 50 st SMS.

3: Vid en snittförlust* på uteblivet besök om 2 000 kr sparar ditt företag 3 600 kr i månaden om bara två av fyra kommer som annars skulle missat sitt besök den månaden. Du sparar 43 200 kr om året inklusive moms. Detta är åter igen efter vi räknat bort prenumerationsavgift och ca 50 st SMS.

Vill du veta mer exakt hur mycket ditt företag skulle spara? Kontakta oss så hjälper vi till med uträkningen (gratis så klart).

* Snittförlust? Tänk på att en förlust i en kund som missar en tid inte bara är det kunden skulle betalat. Förlusten består också i kostnader så som hyra, el, telefoni och så vidare som tickar på även i en tom lokal. Förlusten består också i den merförsäljning som uteblev när kunden inte kom.



Det finns alltså mycket pengar att spara med hjälp av SMSavisering.se


Påminnelser
Om du har ett företag där du bokar in kunder under dagen, till exempel: frisör, tandläkare, fotvårdsspecialist, psykolog, naprapat, massör och så vidare är det ju lite tråkigt om din kund eller patient inte dyker upp på sin bokade tid.

Man kan straffa vederbörande med en strafftaxa men det är inte så bra reklam och det gör heller inte den kunden så sugen på att komma tillbaka. Eller så kan man göra som de flesta: Ta en kopp kaffe, rycka på axlarna och konstatera att dom pengarna flög sin kos.


God service med SMSavisering.se.
God kommunikation är ofta det som folk sätter högst på listan när man pratar om god service. Tja det, punktlighet och stora portioner mat är väll det som toppar listan. SMSavisering.se kan inte erbjuda stora portioner mat men väl god kommunikation!

En bokad kund är en bra kund...
Vi pratade med en frisör som tillhörde en stor kedja under utvecklingen av SMSavisering.se och hon sa att det bästa med deras SMS-system var att det var lättare att boka upp kunden igen direkt efter eller under ett besök. Hon sa att kunden ofta var tveksam till att boka upp en ny tid då han/hon var rädd att missa densamma. När hon (frisören) berättade att man kunde få ett SMS med en påminnelse dagen innan besöket bokade nio av tio upp sig på ett nytt besök omedelbart.

Ekar det?
Repetition är inlärningens moder och det stämmer också när det gäller att hålla kvar sina kunder. När man har långt mellan besöken på en kund är det lätt att man tappar densamma. Med hjälp av SMSavisering.se kan du påminna din kund om din existens med jämna mellanrum. Det behöver inte alltid handla om marknadsföring utan kan bara vara ett enkelt: Grattis på födelsedagen! /Frisören eller ett: God Jul! /Massören

En bieffekt av regelbunden kommunikation med "glada tillrop" är att varje gång kunden får ett nytt meddelande så skapar man en möjlighet att en ny tid bokas.


Lite fler exempel på meddelanden man skulle kunna skicka:

Meddela när något är klart:
- Hej! Din bil är tvättad. Hämta när du vill, vi har öppet till 18. /Biltvätten

- Hej! Du kan nu hämta din tröja. Vi har öppet till 18. /Klädaffären

Vid avbokning:
- Hej! Vi jar fått en avbokning den xx/x kl xx. Ring om du vill ha tiden. Först till kvarn! /Frisören

Allmäna eller personliga erbjudanden:
- Vi har just fått in ett nytt parti med barnvagnar. Kom och titta! /Barnvagnsbutiken

- Hej Kalle! Du ju letade efter ett tidigt nummer av Kalle Anka? Vi har precis fått in ett exemplar du skulle gilla! /Antikvariatet

Meddelanden till anställda:
- Mötet på tisdag är inställt! /Chefen

Medelanden till föräldrar:
- Glöm inte oömma kläder morgon! /Förskolan

Allt detta är exempel på god kommunikation med hjälp av SMS.
Som ni förstår är möjligheterna oändliga.

Miljönvinsten.

Som ni läst finns det en mängd tillfällen då ett enkelt SMS skulle fungera lika bra som ett utskick via posten. Varje brev som inte går på lådan är mindre papper slösat och mindre avgaser i luften för transporten av detsamma. SMS tar ingen plats och det smutsar inte ned.



Redo att spara pengar?

Knapp: Kontakt